برندسازی

برندسازی یا برندینگ یکی از مهمترین عواملی است که در موفقیت شرکت‌ها و کسب و کارها تأثیرگذار است. در واقع، برندینگ به مجموعه فرآیندها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که به منظور شناسایی، ارزیابی و تعریف هویت یک محصول یا خدمت، با استفاده از نام، شعار، طرح، نماد و بسته‌بندی و ... انجام می‌شود.
دو گروه اصلی برند سازی
برندسازی به دو گروه کلی تقسیم می‌شود: برندسازی محصول و برند سازی شرکت. در برندینگ محصول، شرکت برای هر محصول خود یک شناسه جداگانه ایجاد می‌کند که شامل نام، نماد، بسته‌بندی و شعار است. در برندینگ شرکت نیز، شرکت به عنوان یک برند به کار می‌رود و سعی می‌کند با ارائه محصولات و خدمات متنوع و با کیفیت، اعتبار و اعتماد مشتریان را جلب کند.
برای ایجاد یک برند موفق باید چیکار کنیم ؟
برای ایجاد یک برند موفق، شرکت باید ابتدا هویت خود را به خوبی شناخته و تعریف کند. در این راستا، شرکت باید به سوالاتی مانند چه کسی هستیم، چه کارهایی انجام می‌دهیم، چه محصولاتی را ارائه می‌دهیم، چه مزایایی برای مشتریانمان داریم و ... پاسخ دهد. سپس، شرکت باید با استفاده از ابزارهایی مانند تحقیقات بازار، مطالعه رقبا و مشتریان، تحلیل SWOT و ... به تعریف بیشتری از هویت خود برسد. با تعریف هویت، شرکت می‌تواند طرح، نماد، نام، بسته‌بندی و شعار مناسب برای خود ایجاد کند.
افزایش شناخت برند
برای موفقیت در برند سازی، شرکت باید از استراتژی‌های مناسب برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کند. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، تبلیغات در آنلاین و ... همگی به منظور جلب توجه مشتریان و افزایش شناخت برند استفاده می‌شوند.

پاسخ تمام سوالات خود را که ممکن است داشته باشید دریافت کنید

شنبه تا پنج شنبه :

۰۹:۰۰ تا ۱۹

xtemos-logo

اطلاعات تماس

ایران - تهران - شهرک غرب

example@mail.com

+۹۸ ۱۱۱ ۱۱ ۱۱ 

برای ما پیام ارسال کنید

    lumen-logo-white

    ما خدمات ساخت و ساز تضمینی را ارائه می دهیم

    ورود

    هنوز حسابی ندارید؟

    یک حساب کاربری ایجاد کنید